5SİPARİŞ TAKİBİ, DEĞİŞİKLİĞİ, İPTALİ VE İADE
- Sipariş Takibi: “Hesabım” menüsünden siparişlerinizi ve kargo durumunu takip edebilirsiniz.
- İade İşlemleri: İade ve değişim işlemlerini başlatmak için “Hesabım” bölümündeki “Siparişlerim” sekmesini ya da “Satıcı Sorularım & Taleplerim” sekmesini kullanarak sipariş bazlı işlemlerinizi yapın.
- Sipariş İptali : Siparişinizi iptal etmek için:
- “Hesabım” bölümüne gidin ve “Siparişlerim” seçeneğini tıklayın,
- İptal etmek istediğiniz siparişi seçin ve “İptal Et” butonuna tıklayın,
- İptal işlemi, siparişiniz kargoya verilmeden önce .
- Sipariş takibi, değişikliği, iptali ve iade süreçlerine ilişkin detaylı bilgiler ön bilgilendirme formunda yer almaktadır.
- Sipariş Değişikliği : Siparişinizi değiştirmek için:
- Siparişinizi değiştirmek için ilgili satıcının müşteri hizmetleri ile iletişime geçin,
- Siparişiniz kargoya verilmeden önce ürün değişikliği veya adres değişikliği talebinde bulunabilirsiniz.
- İlgili satıcının Müşteri Hizmetleri temsilcisi, talebinizi değerlendirerek size yardımcı olacaktır.
- Platform sipariş değişikliği işlemine dair yetkiye sahip değildir.
- Ürün İadesi - Cayma Hakkı
Tüketici, mesafeli satış sözleşmelerinde hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin, malı teslim aldığı tarihten itibaren 14 gün içinde cayma hakkına sahiptir.
Cayma Hakkının Şartları:
- Cayma hakkı süresi malın teslimiyle başlar.
- Hizmet alımlarında cayma hakkı, sözleşmenin yapıldığı tarihten itibaren başlar.
- Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin, cayma hakkı süresi dolmadan yazılı olarak veya ICTECH ve Satıcı’ya yöneltilmesi gerekmektedir.
İade Talebi Oluşturma:
- “Hesabım” bölümüne gidin ve “Siparişlerim” sekmesine tıklayın.
- İade etmek istediğiniz ürünü seçin ve “İade Et” butonuna tıklayın.
- İade nedeninizi belirtin ve talebinizi gönderin.
İade Süreci:
- İade talebiniz onaylandıktan sonra, ürününüzü satıcıya veya satıcı tarafından yetkilendirilen kişi vasıtasıyla belirtilen adrese gönderin.
- Ürün, Satıcı tarafından kontrol edildikten sonra iade işleminiz tamamlanır.
- İade işlemi tamamlandığında, iade ödemeniz işlemin yapıldığı karta gerçekleştirilir.
Cayma Hakkının İstisnaları :
- Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler
- Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
- Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
- Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
- Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
- Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya Tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
- Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
- Platformda yapacağınız alışverişlerde, satın alımlarınızla ilgili iade dahil tüm süreç Satıcı tarafından gerçekleştirilmektedir.